Wachtwoord vergeten? Reset je wachtwoord.

ExpertUpdate
Waardebepaling           (2)

08 maart 2017

Eigen statistieken voor Twitter Moments

Nieuwsbericht Twitter

Twitter Moments hebben nu eigen statistieken. Zo kun je zien hoe je Moments scoren.

Twitter introduceerde Moments al in 2015, maar toen was het voorbehouden aan grote adverteerders. Eind vorig jaar opende Twitter Moments voor iedereen. Gisteren introduceerde Twitter statistieken voor Moments, zodat je ziet hoe jouw Moment gebruikt wordt!

Twitter Moments kondigde de uitbreiding zelf aan:

Om de statistieken te kunnen zien moet je natuurlijk eerst een Moment maken, daar schreven we al eerder een uitleg over. Als die eenmaal gemaakt is, kun je hem delen via je socialmediakanalen of embedden in een blogpost over het onderwerp van je Moment.

Je gemaakte Moment is op het web terug te vinden op je profielpagina:

Let Op! Alleen Moments die gemaakt en gepubliceerd zijn ná 23 december 2016 krijgen statistieken. De cijfers worden elk uur bijgewerkt. Daarom maak ik voor dit bericht gebruik van een Moment dat ik zelf maakte over mijn artikelen hier.

Wat voor stats krijg je?

Wie de stats opent, krijgt onderstaand overzicht:

Het is een bekend beeld dat Twitter vaker gebruikt voor statistieken in detail.

Achtereenvolgens zie je:

  • Opens
    Hoe vaak een Moment geopend is.
  • Unique Opens
    Door hoeveel unieke mensen/ accounts.
  • Likes
    Hoe vaak kreeg je Moment een Like van een bezoeker.
  • Shares
    Hoe vaak werd een Moment door een bezoeker gedeeld.
  • Completion Rate
    Hoeveel van je bezoekers keken je Moment tot het einde?

Ik heb mijn Moment vanmorgen als tweet gedeeld:

En daarnaast zal ik hem hieronder embedden, dan vul ik morgenochtend dit artikel aan met een afbeelding van de nieuwe stats om het verschil te zien...


Nu delen met jouw netwerk

Waardeer dit artikel

Tags: Design Nieuws

Categorie: Twitter

Twitter update

Artikel door auteur:

Herman Couwenbergh

Biografie auteur >
LinkedIn
Boek deze expert

Nieuw design Twitter - waar moet je op letten?

Twitter breidt mogelijkheden 'DM van iedereen' uit

Inzicht in verzamelde data, is dat zakelijk belangrijk?

Meer artikelen, Twitter

Nieuwe functies voor Facebook Live

Meer artikelen, Facebook

Word gevonden met LinkedIn Search

Meer artikelen, LinkedIn

Pinterest geeft Lens gewenste aandacht

Meer artikelen, Overige kanalen